For oss er det viktig at du er fornøyd når du handler i nettbutikken! Disse betingelsene gjelder for avtale om levering av produkter og tjenester til kunder i Norge. Kunder utenfor Norge må henvende seg til oss på mail eller telefon. Vi forholder oss til forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.

www.brahud.no eies og drives av Bra Hud AS, organisasjonsnummer 823123922. Veiledning av produktvalg, bruk, kjøp, reklamasjon eller retur av varer kan rettes til post@brahud.no.

Priser

Våre priser er oppgitt i norske kroner og det totale beløpet som skal betales kommer frem når en gjennomfører kjøpet i kassen. Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse på mail med all informasjon. I tillegg mottar du mail med informasjon etterhvert som ordren behandles hos oss.

Betaling 

Hos oss kan du betale med Paypal, faktura og Vipps.

PayPal er en ledende global betalingstjeneste, og er en tryggere og raskere måte å betale og ta betalt på nettet. PayPal lar personer betale og overføre penger uten å måtte dele sine betalingsopplysninger, med fleksibilitet til å betale ved hjelp av saldo på PayPal-kontoen eller tilknyttede betalingskort. Når du bestiller vil det totale beløpet trekkes fra din PayPal konto. Det tilkommer ingen ekstra kostnad ved bruk av denne tjenesten.

Du kan velge å betale med faktura, og denne blir sendt ut sammen med varene. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på 14 dager, ev annen frist ved avtale.

Du kan betale raskt og enkelt med Vipps. Overføringen går via NETS og du trenger kun følge instruksene i Vipps-appen. Beløpet blir reservert når ordren er bekreftet og pengene trekkes når ordren er sendt. Krever smarttelefon med Vipps-app og brukerkonto. Betaling via Vipps følger DNB sine brukervilkår.

Leveranse

Vi sender våre varer med Bring/Posten. Bestillinger gjort før kl. 12 prioriteres sendt samme dag, og bestillinger etter kl. 12 sendes påfølgende dag. En ordre/pakke seddel vedlegges alle forsendelser. Ved Feil, mangler eller transportskade er kunden selv ansvarlig for å rapportere dette til oss på post@brahud.no innen 48 timer etter at produktene er mottatt. Kunden får ikke bruke det skadede eller feilaktige produktet, og kunden må beholde produktets emballasje, slik at hele pakken og varen kan kontrolleres ved behandlingen av den rapporterte feilen/skaden.

Uavhentet pakke

Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, har du ikke oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet. Vi vil sende deg en egen faktura pålydende portokostnader til og fra, pluss et «uavhentet» gebyr pålydende kr. 200, for å dekke våre utgifter.

Porto- og ekspedisjonsgebyr

Porto- og ekspedisjonsgebyr kommer i tillegg på hver forsendelse i henhold til gjeldende satser, så fremt ikke annet er avtalt. Hva som skal betales vil fremkomme i kassen. Vi gir fri frakt på ordre over kr 700,- 

Angre – og returrett

I følge angrerettloven har du 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du mottar varen. Salgsvarer kan ikke returneres! Angreretten innebærer at du har rett til å angre kjøpet for UÅPNET produkt og returnere varen. For at angreretten skal være gjeldende, må produktet returneres til oss i samme stand som du mottok det. Produktet sendes tilbake til oss sammen med gjeldende angrerettskjema.

Ved heving av kjøp og benyttelse av angrefrist, refunderer vi ordresummen (ikke portokostnad) innen 14 dager fra klagen er mottatt hos oss.

Returporto må kunden selv stå for.

https://www.brahud.no/wp-content/uploads/Angreskjema-Bra-Hud-AS.pdf

Reklamasjon

Det gis full reklamasjonsrett etter gjeldende lover for alle mangler ved varen. Under enhver omstendighet plikter kjøper å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Ved reklamasjon, feil og mangler får du dekket eventuelle fraktkostnader. Hvis du vil benytte deg av reklamasjonsretten eller har spørsmål om reklamasjon, må du kontakte post@brahud.no.

Tvister 
Ved en eventuell tvist følger Bra Hud AS Forbrukerrådet/forbrukertvistutvalgets avgjørelser. 

Kundens ansvar om riktig adresse

Det er kundens eget ansvar å skrive rett adresse. Vær nøye å sjekke om adressen stemmer ved gjennomføring av kjøp.

Bra Hud AS fraskriver seg ansvaret om kunden ikke har oppgitt korrekt adresse og vil da vente på en evt retur fra Bring før vi sender ut pakken på nytt. Kunden må selv stå for portoutlegg for ny utsendelse. Kunden kan velge å angre kjøpet, men porto blir da trukket fra ordresum før tilbakebetaling.

Forbehold/ansvarsbegrensninger

Bra Hud AS tar ikke ansvar for uriktig bruk av produktene. Følg anbefalt bruk!

Bra Hud AS tar forbehold om problemer som skyldes forhold utenfor vår kontroll. Dette innebærer eksempelvis driftsstans, uriktige priser, leveringsproblemer.

Bra Hud AS tar forbehold om trykkfeil, prisfeil, og avgiftsendringer.